Dziś o tym jak rozpoczynać nasze maile.
Hi [name], Hi there [name], Hello again [name],Hello [name], – to najprostszy, przyjazny sposób rozpoczynania każdego maila, poza tymi formalnymi oczywiście. Drugi z wymienionych brzmi odrobinę formalniej i jest rzadko używany.
Mail nieformalny można też rozpocząć od Good morning [ name], Morning/ Afternoon/ Evening [ name], choć wskazane jest raczej unikanie zaznaczania pór dnia.
Greetings, lub Hi there, to kolejne niezobowiązujące zwroty, szczególnie przydatne, gdy wysyłasz swój email na adres kontaktowy np. contact@abc.com
Dear [name], – „Dear” (=drogi) nie oznacza wcale spoufalania się, a wręcz przeciwnie wyraża szacunek i używaj go zawsze, kiedy osoba, do której piszesz z racji choćby stanowiska, które zajmuje, takiego traktowania wymaga. Jeśli piszesz do kobiety, nie używaj nigdy, sugerujących stan cywilny, Mrs lub Miss przed nazwiskiem. Zamiast tego napisz: Dear Ms Smith,. Jeśli imię może być używane zarówno przez kobietę jak i mężczyznę i budzi to nasze wątpliwości, wówczas zamiast pisać: Dear Mr Smith bądź Dear Ms Smith, lepiej użyć zarówno imienia i nazwiska np. Dear Alex Smith,.
Podręczniki szkolne i wymagania maturalne uczą, żeby jeśli nie znamy nazwiska osoby, do której piszemy, bo np. odpowiadamy na ogłoszenie w sprawie pracy, stosować Dear Sir or Madam, – zwrot ten jest najbliższy naszemu rodzimemu „Szanowni Państwo”. Jednak w codziennej korespondencji nie używaj tego zwrotu, bo świadczy o tym, że nawet się nie pokwapiłeś sprawdzić do kogo piszesz. Użyj go tylko wtedy, kiedy naprawdę nie jesteś się w stanie tego dowiedzieć. Można też rozpocząć nasz mail w sprawie pracy od zwrotu Dear Hiring Manager,/ Dear Recruiter,
Jeśli piszemy do grupy osób nasz mail można zatytułować : Dear All/Hi All, Hello Everyone, albo Hi Team, lub zaznaczając płeć: Dear Gentlemen, lub Dear Ladies,
Po zwrocie, rozpoczynającym email stosuje się przecinek w tzw. „social business letters” oraz dwukropek w „business letters”. W pierwszym z wymienionych nie skupiamy się na sprawach biznesowych, a bardziej na towarzyskich (przesłanie gratulacji, podziękowań itp), podczas gdy drugie wysyłamy w celach stricte biznesowych.